Helgen

I fredags var jag ute och gick me P i 1½ timme. Så duktig jag känner mig själv. Vi gick och prata om allt och ingenting och när vi väl kom tillbaka igen så hade det gått 1½ timme. Skönt. Sen åkte jag hem och umgicks med familjen och packade allas väskor som vi skulle ha under helgen. Jag skulle ha 1 till Möhippan, J 1 till Svensexan och barnen en till Mormor och Morfar. Sen tittade vi på Erin Brockovich. Den är bra, men lång...

Sen på lördan vaknade F redan vi kl. 5 så man var lite trött, men det var bara att kliva upp och göra det bästa av dagen. Jag åkte över till Ingela och hennes familj vid kl.8.45 och lämnade barnen. Sen till Mamma för att lämna barnens väska och F´s stol. Hem för att hämta J så att han kunde köra ut mig till Irsta Kyrka där vi skulle träffas. När han hade åkt så kom resten av tjejerna. När alla hade kommit så åkte vi ut till Kärrbo där M & M har sin stuga. Vi överraskade M med att gå i samlad trupp när för backen och sjunga lite för henne. Reaktionen var bra från hennes sida. Hon hade sagt till sin svärmor innan hon såg att det var vi att " Det är ett gäng barn som har skoj"..hihi... Vi hade tur att Blivande Brudgummen inte var där eftersom grabbarna skulle ta honom 1 timme senare. När hon hade sagt hejdå till sonen och svärmor så gick till Brudgummens föräldrars hus. Där fick hon tjäna ihop lite pengar genom att gissa på våra charader. Det gick bra för henne.. Sen åkte vi till Läkargruppen på stan för att äta lunch. Där skulle hon tjäna ihop lite mera pengar genom att göra en Norsk Karaoke.. Det gick väl inte så bra, men några stycken klarade vi. Sen fick vi även se ett kort bildspel på M när hon var liten och hon och sonen är en kopia av henne. Sen vidare till Danshuset där vi fick lära oss en dans till Charlotte Perellis Hero. Tjejerna som lärde ut dansen till oss tyckte att vi skulle framföra den på Bröllopet. Vi får väl se...hihi..
Sen vidare till Apalby  Friskvårdcenter. Där var det Bubbelbadkar och vanlig pool. Båda var jättevarma och supermysigt. En av tjejerna hade tagit med sig mosserande vin och frukter. Mums...
När vi var klara där (17 tjejer på 4 speglar...) åkte  vi ner till Karlsson på Taket. Vilken utsikt det är där upp. Vi fick ett långbord ut från ett av fönstren. Så jag såg till Högskolan och till Rocklunda. Så såg vi även solen gå ner bakom Vallby. Underbart.
Till mat fick vi ( Vi hade förbeställt så att det skulle gå lite fortare) till förrätt Toast skagen, till Huvudrätt fläskfilé, sås och färsk potatis som jag tror var friterad. Och sedan vanilj glass med chokladsås och ett havreflarn till. Så supergott och en ½ flaska rött till.
Sen gick vi vidare till BMB. En av tjejerna hade fixat köpass till oss, men när vi kom fram så stod det inte en enda människa i kö. Så det var bara att kliva på...
Då var kl. 23 och vid 23.45 var jag ute igen och på väg hem.... Jag tyckte att det räckte nu...
Och på vägen hem med J så träffade vi på den blivande brudgummen. Han var SÅÅÅÅ full. Han kunde knappt stå upp, men han ville inte åka hem...hihi..
Undra hur han mådde dan efter. J hade fått ett sms av honom vid 17.50 där det stod att nu är jag vaken...hihi...

Och i söndags var jag och J först ut på en promis sen hämta vi barnen och åkte till J´s bror och familj och var ute där hela dan. De åkte och köpte en gasol grill så nu har vi även grillat för första gången. Mums...

Sen på kvällen så somnade båda barnen utan att bråka och sov hela natten....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0