Onsdag

Igår var jag med mamma och syrran och tittade på en tjej som fixade Blomarrangemang. Det såg så himla enkelt ut. Det sista hon gjorde var att sätta ihop blommor som var över. Tex en solros, lite grönt och det blev hur fint som helst. Så skulle jag också vilja vara. Men men...

Idag så snöar det igen. Jag blir inte klok på detta. Nu vill jag och de flesta andra ha vår och sedan en supersommar.

Igår när jag och mamma var på blomgrejen så hade Pappa ringt hem till J och tyckte att jag började bli för stor. Hur ska jag tolka det då? Han ger oss en våg i present för att han tycker att man ska väga sig varje dag. Jag har väl annat för mig på morgonen än att ställa mig på vågen. Och så tycker han att man ska äta smörgås till lunch och gör jag det så blir jag såååå himla hungrig på eftermiddagen att jag går till kiosken och köper godis. Och det känns ju inte heller bra. Han tycker även att man ska gå ut på promenad. Och det kan jag köpa för att det tycker jag också är bra, men jag drar inte ut mina barn på kvällen efter jobbet. Jag kommer hem ca kl 17 och då ska jag fixa mat och när vi har ätit klart är hon nästan 18 och då är det Bolibompa och efter det är det dags för F att gå lägga sig så det går inte. Det hade varit bättre om han sponsrat mig med ett träningskort så hade jag kunnat gå iväg och träna. Så nu ska jag visa honom att jag visst kan gå ner i vikt. Och ska jag behöva få Magkatarr så får det väl bli så. Men då ska han få höra det också. Nästa gång vi ska äta hos dem så ska jag bara dricka vatten och äta en portion med maten. En liten och sedan får jag väl gå hungrig resten av kvällen. Suck att han orkar. Är det inte bättre att koncentrera sig på sig själv. Man kan inte äta en macka till lunch och sedan trycka i sig mat på kvällen.....Och när lönen kommer ska jag åka direkt till Friskis & Svettis och köpa mig ett träningskort. Hoppas att Syrran också har möjlighet att köpa ett kort så kan vi gå tillsammans. Lite trist att gå själv, men jag får vara hård mot mig själv och åka direkt efter jobbet de dagar J inte jobbar. Det ska nog bra detta. Jag ska sätta upp ett realistiskt mål för mig själv. Jag ska ta och fundera på det under kvällen.

Kommentarer
Postat av: Natalie B

God morgon!

Om du inte redan deltar, får du gärna vara med i min tävling: http://natalieb.blogg.se/tvling.html
Priset som står på spel är ett hemligt paket till ett värde av TUSEN KRONOR!

Annars önskar jag dig bara en jättefin dag!

2008-04-09 @ 09:03:58
URL: http://natalieb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0