Begravningen

Nu är den över. Det gick bra. Många tårar, men annars bra. Det blev lite värre när jag såg Morfar gråta vid kistan när han skulle lägga på rosen på Kistan. Dottern klara sig ganska bra. Mitt i gudtjänsten så blev hon ledsen...
Gravkapellet var jättefint. Litet, men det räckte åt oss. På fikat efteråt så läste Prästen upp alla telegram som hade kommit. Hjärt & Lungfonden bla hade fått en gåva av de som skickade telegram. Och sedan ett barnhem i Tanzania fick också gåvor.
Efter att vi hade fikat klart så åkte vi till morfar och fixade hans lägenhet. Kastade allt som skulle kastas och plocka ihop det som skulle me till nya lägenheten. Själv fick jag en handdriven skärmaskin, en gammal våg och silver brickor. Vi var ut och titta på hans nya lägenhet. Jättefräsch. Nya tapeter och nytt golv. Världens bästa utsikt. Han ser nästan hem till sitt gamla boende och eftersom han har jobbat på vattnet i 40 år så kommer han att njuta. Min morbror ska köpa en kikare åt honom så att han kan sitta på balkongen och kolla läget på vattnet. Det kommer att bli jättebra. Och så kommer min morbror få lite mer tid för sitt hus som han håller på att renovera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0