Fredag...

Så underbart med Fredag och att solen skinner. Håller alla tummar och tår att vi får fortsatt fint väder i helgen också.
Vad händer i helgen då???
Idag ska jag och barnen hem till Mamma och Pappa och äta mat.. Mums. I

morgon ska jag först på stan med barnen och syrran och hennes dotter. Mysigt. Det var alldeles för länge sen vi umgicks och så får jag gosa lite med Systerdottern. Sen på kvällen blir det nog bara att äta god mat och plocka hemma och äntligen byta våra julgardiner mot vanliga gardiner. Det ska bli skönt att få in lite ljus i lägenheten. Sen är det väl det vanlig man gör på helgerna städar, städar och åter städar.

Och på söndag är det äntligen dags för mig att ha kalas. Hela familjen har redan haft sin kalas så nu får jag stå i centrum...Och förhoppningvis öppna massor av paket...hihi.. Jag hoppas även att karln vill åka och hämta Kinamat. Mums...

På jobbet är det jättelugnt. Det märks att det är Sportlov. Det har ju inte varit så mycket snö här, men det har ju inte regnat ialla fall och får man väl vara glad för.

Nu har Morfar flyttat till sitt äldreboende och enligt Mamma så ska han trivas, men han vill inte äta i matsalen eftersom han skakar så när han äter. Det gör väl resten av gänget som bor där också. Så vi får hoppas att han vill åka till matsalen när han börjar bli lite mer van av att bo där. Men själva lägenheten var helt underbar. Världens finaste utsick. Tänk att få sitta där på sommaren när det är fint väder ute och titta ut över Fjärden. Det är så man ska tillbringa sina sista år i livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0