Lyckligt lottad

Känner jag mig. För att jag har världens underbaraste vänner. Igår ringde frun i huset först och frågade om jag och barnen ville komma över och äta Tacos eftersom min man jobbar så sa jag att det går bra. Efter ett tag ringde hon igen och frågade om hon fick hämta barnen på dagis.  Självklart att hon fick det för då kunde mina barn få leka lite med hennes barn och få gå hem lite tidigare från dagis.

Sen på jobbet så träffade jag en av mammorna som har/hade sina barn på samma dagis som mina barn går på. Hon ville låna hem min dotter så att hennes dotter och min dotter fick leka en eftermiddag och det tyckte jag lät jättemysigt så vi skulle höras senare. Mellan hennes dotter och min dotter skiljer det bara 9 dagar, men ändå nästan ett helt år eftersom hennes är född i slutet på -01 och min i början på -02. Men de lekte jättebra tillsammans på dagis. Och mellan hennes som och min son skiljer det bara 10 dagar och nu går de på samma avdelning. Så det kan gå ibland..hihi.. Hon tyckte att vi skulle flytta närmare henne så att våra tjejer kan gå i samma skola och leka mera tillsammans.

Idag lämnade jag matlådan hem IGEN för att jag ska äta lunch med syster min och hennes supersöta dotter. Egentligen skulle mamma också ha varit me, men hon ligger hemma sjuk. Så det blir jag och syrran och det ska bli trevligt det också. Det är ju inte bara hon och jag träffas längre. Det är synd. Det måste jag fixa till..hihi...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0