Vilken helg...

... i fredags var jag hemma med Sonen för att han hostade så då fick dottern också vara hemma. På eftermiddag åkte vi till kompisen och hennes familj för att umgås lite. Då blev det mat där också, men vi åkte hem så att vi såg Let´s Dance hemma. Dotterns favvo program.

På lördan var det dags att åka tillbaka till kompisen och lekte igen. Vi gick en promis i det underbara vädret och sedan fika vi hemma istället för att fika ute. Det blåste alldeles för mycket för det....Vi åkte även till Hälla för att jag ville titta på en klänningen till Bröllopet i Maj. Vi gick till Dm mode, Kapp Ahl, Lindex och H&M. Och hittade ingenting. Eller jag hittade en jättesöt klänning, men den vat Benvit så det går inte att ha på Bröllop. Ut till Erikslund och Klädhuset M. Inget där heller. På Catalog hittade jag en svart klänning med vita stora ringar. Den var ju inte helsvart så den hade funkat, men jag provade den och såg ut att vara gravid i 6 månaden så det var bara att hänga tillbaka den. In på Tatti och inget där heller. Så nu måste jag ner på stan för att titta i affärer där. Troligtvis så ska jag det nästa torsdag med mamma.. Suck.. Och om jag inte hittar nåt då så ska jag ta mig till Stockholm och kolla där. Nåt måste jag ju hitta. Sista utvägen är att jag får låna en kompis klänning. Den är ljusrosa. Jättesöt. Hon hade den på mitt bröllop och paret vi ska till på Bröllop var med på vårat bröllop så jag känner mig lite snål då... Men vi får se...
Sen var det Melodifestivalen för hela slanten. Mina barn ville som vanligt inte sova så de fick sitta och titta de också.

På söndan åkte jag med barnen till Farmor för att jag skulle till Stockholm och träffa en gammal klasskompis från österrike. Nervös som attan var jag, men jag tänkte på vägen in att det får gå som det går. Funkar inte tyskan så har vi ju alltid engelska. Jag var sent ute så jag kom nästan 30 minuter försent. Och det var alltid hon som var försenad till våra kalas. Så det var lite kul att det blev så...hihi.. Det gick jättebra. Vi blande tyska och engelska hej vilt. Från båda hållen så det var kul att höra...hihi.. Vi fikade först och sedan gick vi till gamla stan och åt bakad potatis. Jag insåg att jag är för sällan i gamla stan. Det var ju supermysigt där. Så det måste jag göra nästa gång jag är i Stockholm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0