Eskilstuna igen

Då var man i Eskilstuna igen. Idag hade SJ tänkt till och satt in en Dubbeldäckare till Eskilstuna. Så jag glad i hågen klev upp på övervåningen och satte mig vid fönstret och i färdriktning och tänkte att nu borde jag inte bli Åksjuk. Vi drog iväg och det var en helt underbar utsikt. Det var supermysig, men jag kände efter ett tag att jag började må ialla fall. Så jag försökte att koncentrera mig på att titta ut och inte bli för åksjuk. Tur att tågresan bara tar ca 30 minuter. Längre hade jag nog inte klarat det. Det var skönt att få kliva av tåget och bara följa strömmen av studenter till skolan. Det är lite roligt att se strömmen som går mot skolan. Så det var tur att den strömmen fanns första gången jag åkte hit annars så hade jag nog inte hittat...hihi...

Idag ska vara chafför åt chefens svågers bil som står i Eskilstuna, efter att ha varit på verkstan, som ska till Västerås. Så då slipper jag vänta på 16.52 tåget. Så det blir toppen för alla. Han får sin bil och jag kommer hem fortare. Det är alltid skönt att komma hem snabbt en fredag.

I helgen är det meningen att vi ska röja hemma så att vi återfår vårt sovrum till sovrum och inte sovrum/förråd. Jag är så trött på att ha det så. Så nu får det bli ändring på detta. Sen på söndag kväll ska jag, Mamma och E till Kolbäcks Parken och titta på förra årets DamRally och se efter om vi hittar oss själva...hihi.. Så titta på film och fika lite. Fast innan dess ska vi till Hälla och titta på vita utsvängda byxor som Mamma hade hittat åt E som hon kan ha på årets DamRally så att hon matchar mig och Mamma. Vi kommer att bli supersnygga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0