Torsdag

Idag är det kort dag på jobbet. Vi slutar redan 14.30 och det ser lovande ut om man tittar ut genom fönstret för att det ska bli en trevlig och solig Påskhelg.
Idag ska vi åka till badhuset med barnen. Det var mannen som kom på att vi skulle göra det. Imponerande. Men det ska bli kul att göra nåt bara våran familj. Det händer tyvärr inte så ofta eftersom han jobbar som han gör. Båda barnen älskar ju att bada och nu har sonen lärt sig att ha på sig puffar också så det är lite lättare att bada då. Man behöver inte ha honom sittandes fastklistrad.

Igår var jag på ett Ljusparty. Med på det partyt var det en tjej som hade konventerat till att bli Muslim. Det var intressant att sitta och lyssna på henne när hon berättar ur hennes liv och synvinkel. Det var lite ovant att se någon på så nära håll med slöja. Men bara hon mår bra så. Det är ju upp till var och en att välja sitt liv själv.

Helgen... J jobbar som vanligt. Det är ju hans helg så... Så imorgon ska jag och barnen till min syrra och hennes familj. På lördag ska vi till I & H för att leka lite. Nackdelen där är att hennes kompisar med alla ungar är där. Så det blir trångt. Det känns inte alls lika kul då, men eftersom E vill så gärna åka dit så får jag väl bita ihop och åka dit bara....Vi hoppas att det blir bra väder så att E kan vara ute med sin nya cykel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0