Tvätt tvätt tvätt

Jag förstår inte varför vi har så mycket tvätt..Eller det vet jag visst det eftersom vi har kommit efter med det. Men jag vet inte hur jag ska få in det i våra gaderober. Det är ju fullt redan nu. Det måste bli en rensning... Det är tur att vi få bo i svärmors hus när de är på semester så att jag kan tvätta. Jag kör en maskin på kvällen så att den är klar på morgonen kastar in den tvätten i torktumlaren och kör igång en ny maskin som får gå under dagen. Sen när jag kommer hem så åker den in i torktumlaren och så kör jag igång en ny maskin. Så jag hoppas att jag kommer igenom min tvätt innan söndag när vi ska flytta hem igen...
Det ska bli skönt när jag är klar, men just nu är det så tråkigt. Jag SKA aldrig mera komma så här mera. Nu måste jag och mannen håller efter. För att det går inte att ha det så här. Det är tur att vi verka ha massor av kläder. Jag som tyckte att jag inte hade några kläder, men det kanske är förklaringen på detta bekymmer att allt ligger i tvätten..hihi..

Idag kommer mamma över med kläderna vi ska ha på oss på DamRallyt. De är vita vida brallor och en färgglad jacka till. Det ska höra ihop med bilen som är från 1974. Det ska bli spännande och se om det är nåt att ha. Jag tror att dottern har vita brallor hemma och så hittade vi en färgglad t-shirt till henne. Så vl får se hur det blir. Rallyt är ialla fall jättekul att vara med på. Många av damerna som är me är helt uppe i detta me modegrejen. De ska till och med ha rätt ålder på dragkedjan på klänningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0