Tisdag...

Som just nu visar sin fina sida med att ha solen framme.

Idag fyller min Morfar 85 år. Jag ringde till honom för att gratta honom. Han lät så glad över att jag ringde så det kändes bra, men i nästa stund så ville jag fråga efter Mormor och prata lite skit med henne..Men jag kom på mig själv innan jag frågade efter henne. Hon finns ju inte med oss länge. Så när jag hade lagt på luren så fick jag lov att gå till toan och torka tårarna. Det är fortfarande overkligt att hon är borta.. Vi skulle ju sitta på ålderdomshemmet tillsammans och dricka te och spela kort... Men så blev det inte och nu så här efteråt så var det skönt för alla inkl Mormor att hon slapp lida. Hon hann se alla sina nära och kära innan hon somnade in. Jag är SÅÅÅ glad att jag följde med Mamma och Pappa upp till henne den helgen. Jag som hade tänkt att åka helgen efter med familjen. Ibland ska man lyssna på sitt inre och göra saker på en gång. Jag kommer alltid att sakna henne.
Men jag ska åka till Minneslunden nån dag och tänta ett ljus och lägga en blomma. Även till Farmors grav tänkte jag åka i November när hon fyller och kolla till så att hennes grav ser bra ut....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0